طرز تهیه نان بربری

  • ۰۸:۲۹

طرز تهیه نان بربری :

خمیر مایه : 1 قاشق چایخوری

شکر :1 قاشق چایخوری

نمک : 1 قاشق چایخوری

آرد : 1 قاشق چایخوری

آب جوش : 1/4 لیوان

آب سرد : 1/4 لیوان

آب سردجوش شیرین : 1/4 قاشق چایخوری

کنجد و تخم خرفه : به مقدار لازم

هآرد نانوایی : 3 پیمان

آب ولرم : 2 پیمانه

برای درست کردن نان بربری ابتدا باید خمیر مایه آن را تهیه کرد، به این شکل که خمیر مایه را با شکر و یک پیمانه آب ولرم با هم مخلوط کرده و روی آن را با یک کیسه فریزر یا سلفون بپوشانید. و روی آن یک پارچه قرار دهید تا در یک محیط گرم خمیر مایه به عمل بیاید.

بعد از 10 دقیقه که خمیر مایه به عمل آمد ،آرد و باقی مانده آب ولرم را به آن اضافه کنید و و به مدت 3 دقیقه با سرعت کم ، خمیر را هم بزنید تا یکدست شود.

خمیر شما شل و چسبنده خواهد بود که طبیعیست.مجددا روی ظرف خمیر را با نایلون بپوشانید و یک حوله روی آن قرار دهید تا به مدت نیم ساعت خمیر استراحت کند و حجم آن دو برابر شود..

در این فاصله میتوانید رومال نان را آماده کنید. برای این کار درظرف کوچکی مواد رومال را بریزید و بر روی حرارت کم قرار دهید و مدام مواد را هم بزنید تا غلیظ شود و خط قاشق روی آن بماند. بعد رومال را از روی حرارت بردارید تا سرد شود.

روی میز کارتان مقداری آرد بپاشید و بعد از سپری شدن زمان استراحت خمیر ، آن را روی میز کارقرار دهید و برای اینکه خمیر به دستتان نچسبد آن را آردی کنید و بعد خمیر را در بر روی آرد بغلطانید تا کاملا با آرد پوشانده شود.

با پارچه ای روی خمیر را کاملا بپوشانید و 10 دقیقه دیگر استراحت دهید. در حین استراحت خمیر فر را با دمای 270 درجه سانتی گراد روشن کنید تا کاملا داغ شود.

بعد از گذشت 10 دقیقه ، رومال را با قاشق روی خمیر بمالید و با انگشت روی خمیر ، شیار ایجاد کنید.و بر روی آن کنجد و تخم خرفه بریزید.

سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و خمیر را برروی سینی قرار دهید و اجازه دهید خمیر به مدت 5 دقیقه در فر بپزد.بعد نان را بچرخانید تا طرف دیگر آن هم در همین مقدار زمان بپزد.نان بربری را به همین راحتی در خانه تهیه کنید و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

 

در آخرین مرحله درست کردن نان بربری خانگی مقداری کنجد روی خمیر بریزید و خمیر نان رابه مدت 12 دقیقه بر روی سیم طوری فر با دمای 240 تا 230 درجه سانتی گراد (برگرفته از مطلب بربری سایت نمناک)قرار دهید تا نان ها پخته شوند

 

منبع : مدیوم

  • ۱۳۳
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی