جا افتاده ترین طرز تهیه جوجه کباب با فنون رستورانی

  • ۰۹:۱۲

جوجه کباب یکی از کباب های سنتی و اصیل ایرانی هاست. در پخت این کباب ،مرغ را خرد کرده و با آبلیمو ، پیاز خرد شده، زعفران و ادویه جات مختلف طعم دار میکنند و بعد از چند ساعت مزه دار شدن جوجه ها ، آن را روی حرارت آتش می پزند و عطر و طعم دودی ایجاد شده در کباب ها ، باعث لذیذ تر شدن آن میشود.

مواد لازم برای درست کردن جوجه کباب

 

جوجه 750 گرم الی 1 کیلو گرم
آبلیمو 2 قاشق سوپخوری
نمک و فلفل و زعفران حل شده (یا پاپریکا)
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری

طعم بی نظیر جوجه کبابجوجه کباب

جوجه کباب

طرز درست کردن و مهیا نمودن جوجه کباب

برای درست کردن جوجه کباب باید وزن تقریبی جوجه ها بین 750 گرم تا یک کیلو گرم باشد. و این مقدار جوجه برای کباب دو نفر مناسب است.

طریقه خردن کردن جوجه ها برای جوجه کباب خوشمزه

برای کباب کردن مرغ باید ابتدا بال های جوجه را طوری که کمی از گوشت سینه به آن وصل باشد جدا می کنیم و سینه را از طرف استخوان جدا می کنیم . بعد رانها را از استخوان پشت جدا میکنیم. حال ماهیچه را هم از ران جدا می کنیم. سپس قطعه های بزرگتر را به قطعه های کوچکترتقسیم کنید. بعد به این حجم جوجه ها2 قاشق روغن زیتون 2 قاشق سوپخوری آبلیمو و کمی نمک و فلفل و زعفران حل شده یا پایکارا اضافه کنید و به مدت 4 تا 5 ساعت در این سس بخوابانید تا گوشت مرغ مزه دار شود.

نحوه پخت جوجه کباب

به سیخ کشیدن جوجه ها برای جوجه کبابی خوشمزه

ران ها و ماهیچه مرغ را به یک سیخ و بال ها و گردن را به سیخ دیگر و سینه ها را هم جداگانه سیخ کنید. سپس ابتدا سیخ های ران و بال را روی آتش می پزیم و کمی که برشته شد سیخ های سینه را روی اتش قرار می دهیم.

 در لذت آشپزی همراه ما باشید.

چگونه یک جوجه کباب خوش مزه درست کنم ؟

در هنگام کباب شدن جوجه ها مرتب با قلمو از سس روغن زیتون و آبلیمو روی آن می مالیم.کباب ها را با برگ های جعفری ، فلفل و گوجه کباب شده تزئین می کنیم و سرو می کنیم.

طرز تهیه جوجه کباب

نکته های مهم جوجه کباب

برش مرغ ها را باید طوری خرد کنید که نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ باشند و در ابتدای قطعه قطعه کردن مرغ ، چربی ها را از آن جدا کنید.

اولین نکته رو اختصاص میدیم به اصل قضیه یعنی آب لیمو و نمک که زیادی زدن اون به جوجه باعث سفت شدن میشه و این بخوایم کم بزنیم یا اون رو حذف کنیم یک جوجه بی مزه رو داریم مهیا می کنیم.

به جای اینکه زعفران را به همه ی مواد جوجه کباب بزنید که تمامی مواد بوی زعفران و طعم اون رو بگیرند بهتره که قبل از این کار بهتر است ابتدا جلو تر از اینکه هر چیزی به جوجه بزنید بگذارید که یک ساعت در داخل زعفران دم کرده بمونه.

آموزش درست کردن جوجه کباب

شکل نهایی و آماده شده ی غذایی فوق العاده خوشمزه جوجه کباب

نکات تکمیلی در مورد جوجه کباب

جوجه کباب جزو انواع کباب میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 30دقیقه میباشد
جوجه کباب را می توانید در وعده نهار – شام – سرو کنید
همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان افطار – میل کرد
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد

منبع: زنگ تفریح

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی