طرز تهیه آلو بخارا و لواشک

  • ۱۵:۵۴

اگر شما از کسانی هستید که آلوی قطره طلا را تهیه کرده اید و مقداری از آنها در یخچال منزل مانده و شما قصد سفر دارید و فکر می کنید بعد از برگشتن آلوها خراب می شوند ، قبل از رفتن آنها را به آلو بخارایی با کیفیت عالی تبدیل کنید .

طرز تهیه آلو بخارا و لواشک

 

 

به این صورت که ظرفی را تا نیمه پر از آب کنید و روی حرارت قرار دهید . وقتی به جوش آمد آلوها را درون آن ریخته اگر آب از جوش افتاد قدری صبر کنید تا دوباره به جوش آید . بعد آن را خاموش کرده در ظرف را می گذاریم و صبر می کنیم تا خنک شود . پوست آلوها به راحتی از آنها جدا می شود . آلوهای پوست گرفته را در سبدی قرار داده و در آفتاب گذاشته ، خشک می کنیم دقت کنید خیلی خشک نشود .

طرز تهیه آلو بخارا و لواشک

ضمنا می توانیم آلوها را به لواشک هم تبدیل کنیم . به این صورت که مقدار کمی آب روی آلوها ریخته روی حرارت قرار می دهیم و می جوشانیم آنقدر که آلوها له شود بعد از خنک شدن آنها را در سبدی ریخته و خوب صاف می کنیم . آب صاف شده را توی سینی ریخته و در آفتاب قرار داده و تبدیل به نان لواشک می شود .

 

منبع : besttaste1

  • ۱۱۲
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی