طرز تهیه املت فنجانی یک صبحانه سریع و خوشمزه

  • ۱۶:۵۵

املت ها انواع مختلفی دارند و با مواد متنوعی تهیه و سرو میشوند اما املت فنجانی یکی از املت های بسیار ساده و خوشمزه ای است که در زمان کوتاه آماده میشود. 

 

مواد لازم:

  1. کالباس خرد شده: 3 تا  4 ورق
  2. فلفل دلمه ای خرد شده: 1 عدد
  3. پنیر پیتزا: کمی
  4. تخم مرغ: 2 عدد
  5. نمک و فلفل

طرز تهیه پخت املت فنجانی:

در لذت آشپزی همراه ما باشید.

تخم مرغ ها را داخل فنجان مورد نظر بشکنید و فلفل دلمه خرد شده و کالباس را به ترتیب روی آن بریزید و مقداری پنیر روی آن رنده کنید.

در آخر مقداری خامه به مواد اضافه کنید و مواد را با استفاده از قاشق هم بزنید، سپس مقدار کمی فلفل و نمک اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید.

فنجان را به مدت ۲ دقیقه و ۴۰ ثانیه داخل مایکروفر قرار دهید، سپس از داخل مایکروفر بیرون بیاورید و اجازه دهید به مدت ۱ دقیقه کمی سرد شود.

 

روش درست کردن کالباس خانگی:

برای تهیه کالباس خانگی ابتدا سینه مرغ را چرخ کرده و به همراه سه حبه سیر رنده شده داخل غذاساز بریزید تا حالت خمیری پیدا کند.
سپس تخم مرغها را به همراه اردها و ادویه جات اضافه کرده ودوباره میکس میکنیم.
روغن و آب یخ را اضافه کرده به همراه یک قاشق سس خردل حسابی مواد را میکس می کنیم اسانس دود و پودر لبو را در آخر اضافه کرده و دوباره میکس می کنیم.
قارچ و هویج رنده شده یا خرد شده را به مدت دو دقیقه داخل آب جوش و سپس درون آب یخ قرار داده (بلانچ) اکنون به مواد کالباس اضافه کرده و خوب با قاشق مخلوط می کنیم.
پسته باید مغزش دو ساعت درون آب خیس بخوره و سپس به مواد اضافه کرده و مخلوط می کنیم
مواد را داخل قیف ریخته و درون کاور کالباس می ریزیم و از دو طرف محکم با نخ می بندیم و حسابی هوا گیری می کنیم
کالباسهای آماده شده را درون بخار پز به مدت یک ساعت می پزیم بعد از پخت خنک که شد داخل یخچال بعد ازدوازده ساعت آماده اس این کالباس به مدت یک هفته در یخچال و به مدت طولانی در فریزر قابل نگهداری است

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی